Marketing Cloud Account Engagement

Account Engagement is een marketing automation tool die het salesproces ondersteunt, kwalitatieve leads genereert en inzicht geeft in e-mailmarketing resultaten.

Sales users zien de resultaten direct terug in Salesforce, zodat het prioriteren van leads en opportunities nog eenvoudiger wordt.

  • Genereer kwalitatieve leads
  • Ondersteun het sales proces
  • Bereken de marketing ROI
  • Personaliseer e-mailmarketing
  • Zet account based marketing in
  • Inzicht in interactie met online content

Novyx inschakelen voor een Account Engagement implementatie?

  • Expertise in marketing en Account Engagement
  • Technologische expertise
  • Uitgebreide training tijdens het project
  • Koersen op 360º view voor sales en marketing

Hoe verloopt een Account Engagement implementatie?

Een Account Engagement implementatie vraagt om deskundige begeleiding. Het is van belang om de gewenste processen goed te begrijpen, kennis van de tool over te brengen naar gebruikers en de wensen te vertalen naar creatieve oplossingen in Account Engagement en Salesforce. Daarom bestaat een project altijd uit dezelfde fases: consultancy & design, implementatie en training & golive.

1 – Consultancy & Design

Voor we de techniek induiken, willen we eerst de behoeften en processen goed begrijpen. Tijdens deze fase signaleren we kansen en knelpunten. Zien we dingen die efficiënter kunnen? Dan adviseren we daarover. Als we alles op een rijtje hebben, maken we een implementatieplan. Zo weet iedereen wat er gaat gebeuren tijdens het project.

2 – Implementatie

Als we weten wat er nodig is, gaan we aan de slag. Tijdens verdiepende workshops laten we zien welke oplossingen we ingericht hebben en vragen we door op processen en besluiten. Omdat Account Engagement een tool is met veel mogelijkheden, besteden we ook ruime aandacht aan functionaliteit in Account Engagement en hoe deze gebruikt kan worden. Op ieder project wordt een eindgebruiker opgeleid als Account Engagement Expert. De Account Engagement Expert zal in deze fase ook betrokken worden bij het maken van oplossingen in Account Engagement. Dat zorgt ervoor dat na het project de tool zo optimaal mogelijk in gebruik kan worden genomen.

3 – Training & Golive

Als de inrichting compleet is, trainen we de Account Engagement Expert. We laten zien hoe de applicatie is ingericht en hoe de sync tussen Account Engagement en Salesforce werkt. Na de golive blijven we nog even beschikbaar, zodat we kunnen assisteren bij bijvoorbeeld de eerste nieuwsbrief die verstuurd wordt. Wel zo’n veilig gevoel!

Hoe lang duurt het om Account Engagement te implementeren?

Dat hangt af van de wensen en behoeften. Het aantal doelgroepen, de wijze waarop Sales Cloud is ingericht of de hoeveelheid aan processen kunnen hier bijvoorbeeld invloed op hebben. Tijdens de voorbereidende fase maken we hier afspraken over. Een standaard implementatie kan al in 6 weken voltooid worden, terwijl een maatwerk implementatie 3 tot 6 maanden in beslag kan nemen.

Hoeveel kost een volledige Account Engagement implementatie?

Ook dat kan verschillen. Het aantal gebruikers, de hoeveelheid processen die ondersteund worden of complexiteit binnen de organisatie kunnen daarin bijvoorbeeld meespelen. We geven een prijsindicatie af als we de wensen en behoeften goed kennen.

Ontdek de kracht van data

Inzicht in interactie en resultaten

  • Genereer kwalitatieve leads

    Account Engagement legt de interesse in online content vast en laat dit direct in Salesforce zien. Dat maakt direct inzichtelijk in welke onderwerpen een lead geïnteresseerd is, waardoor sales beter in staat is het contact met leads te personaliseren.

  • Bereken de marketing ROI

    De naadloze integratie met Salesforce maakt het mogelijk om vast te leggen welke marketingcampagnes invloed hebben gehad op deals. Dat geeft inzicht in de effectiviteit van campagnes en waardoor bijsturen eenvoudiger wordt.

  • Inzicht in online interactie

    Account Engagement registreert wat een contactpersoon doet met online content. Bezochte pagina’s, aangeklikte links en interactie met verstuurde mailings worden allemaal inzichtelijk. De toegekende scores helpen sales om leads en opportunities te prioriteren.