Marketing Cloud Account Engagement
Account Engagement is een marketing automation tool die het salesproces ondersteunt, kwalitatieve leads genereert en inzicht geeft in e-mailmarketing resultaten.
Sales users zien de resultaten direct terug in Salesforce, zodat het prioriteren van leads en opportunities nog eenvoudiger wordt.
- Expertise in marketing en Account Engagement
- Technologische expertise
- Uitgebreide training tijdens het project
- Koersen op 360º view voor sales en marketing
Versterk de samenwerking tussen sales en marketing
Welke mogelijkheden biedt een Account Engagement implementatie?
Account Engagement is de Salesforce tool voor B2B marketing automation. Het legt leads vast die via de website komen, maakt resultaten van marketingcampagnes inzichtelijk en verrijkt contact- en leaddata in Salesforce. Dat verstrekt de samenwerking tussen sales en marketing en maakt het mogelijk dat inzichten naadloos met elkaar gedeeld worden.
Hoe verloopt een Account Engagement implementatie?
Een Account Engagement implementatie vraagt om deskundige begeleiding. Het is van belang om de gewenste processen goed te begrijpen, kennis van de tool over te brengen naar gebruikers en de wensen te vertalen naar creatieve oplossingen in Account Engagement en Salesforce. Daarom bestaat een project altijd uit dezelfde fases: consultancy & design, implementatie en training & golive.
1 – Consultancy & Design
Voor we de techniek induiken, willen we eerst de behoeften en processen goed begrijpen. Tijdens deze fase signaleren we kansen en knelpunten. Zien we dingen die efficiënter kunnen? Dan adviseren we daarover. Als we alles op een rijtje hebben, maken we een implementatieplan. Zo weet iedereen wat er gaat gebeuren tijdens het project.
2 – Implementatie
Als we weten wat er nodig is, gaan we aan de slag. Tijdens verdiepende workshops laten we zien welke oplossingen we ingericht hebben en vragen we door op processen en besluiten. Omdat Account Engagement een tool is met veel mogelijkheden, besteden we ook ruime aandacht aan functionaliteit in Account Engagement en hoe deze gebruikt kan worden. Op ieder project wordt een eindgebruiker opgeleid als Account Engagement Expert. De Account Engagement Expert zal in deze fase ook betrokken worden bij het maken van oplossingen in Account Engagement. Dat zorgt ervoor dat na het project de tool zo optimaal mogelijk in gebruik kan worden genomen.
3 – Training & Golive
Als de inrichting compleet is, trainen we de Account Engagement Expert. We laten zien hoe de applicatie is ingericht en hoe de sync tussen Account Engagement en Salesforce werkt. Na de golive blijven we nog even beschikbaar, zodat we kunnen assisteren bij bijvoorbeeld de eerste nieuwsbrief die verstuurd wordt. Wel zo’n veilig gevoel!
Hoe lang duurt het om Account Engagement te implementeren?
Dat hangt af van de wensen en behoeften. Het aantal doelgroepen, de wijze waarop Sales Cloud is ingericht of de hoeveelheid aan processen kunnen hier bijvoorbeeld invloed op hebben. Tijdens de voorbereidende fase maken we hier afspraken over. Een standaard implementatie kan al in 6 weken voltooid worden, terwijl een maatwerk implementatie 3 tot 6 maanden in beslag kan nemen.
Hoeveel kost een volledige Account Engagement implementatie?
Ook dat kan verschillen. Het aantal gebruikers, de hoeveelheid processen die ondersteund worden of complexiteit binnen de organisatie kunnen daarin bijvoorbeeld meespelen. We geven een prijsindicatie af als we de wensen en behoeften goed kennen.